ЛІТНЄ ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ В ЗДО

/Files/images/2019_2020/leto_2020/Без названия (1).jpg

Літній період особливо сприятливий для зміцнення здоров'я дітей, їх повноцінного розвитку, початку загартування дитячого організму, як у в повсякденному житті, так і спеціально організованого. Літню роботу з дітьми в дошкільному закладі прийнято називати оздоровчою. Цим визначається її основна мета і завдання. Важливо всесторонньо використати сприятливі для зміцнення здоров'я дітей умови літнього часу і добитися, щоб кожна дитина зміцніла і загартувалася. Успіх літньої роботи визначається перш за все тим, наскільки своєчасно підготувався до неї колектив дошкільного закладу. Дуже важливо при підготовці до літа з'ясувати хто із вихованців проведе все літо чи частину його разом зі своїми батьками і не буде тимчасово відвідувати дитячий садок .

Літнє оздоровлення передбачає внесення змін

у режим дня дітей

Основним пунктом в режимі дня є виконання комплексу фізкультурно-оздоровчих заходів: щоденна ранкова гімнастика та гімнастка після сну, фізкультурні заняття, розваги, спортивні свята, «доріжки здоров'я». Цим визначається її основна мета і завдання. Влітку проводяться повітряні ванни, сонячні ванни і загартування водою. Повітряні ванни особливо ефективні якщо вони проводяться в русі. Щоб діти не втомилися вправи великої рухливості повинні чергуватись із спокійними.

/Files/images/2019_2020/leto_2020/33.jpg /Files/images/2019_2020/leto_2020/34.jpg

/Files/images/2021_2022/13.jpg /Files/images/2021_2022/21.jpg

Але слід не забувати, що влітку збільшується ризик: перегрівання, сонячних опіків, зниження апетиту в спекотні дні - ми намагаємося уберегти малят від цього.

Проведення літнього оздоровлення передбачає розв'язання навчально - виховних завдань, що досягається організацією змістовної діяльності дітей. З метою забезпечення ефективного оздоровлення та повноцінного відпочинку дітей влітку, створення належних умов для освітньої, культурно-виховної, фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи під час літнього оздоровлення дітей в дитячому дошкільному навчальному закладі проводиться робота щодо оздоровлення дітей.

Завдання батькам на час відпочинку з дітьми влітку

Улітку, під час відпустки, батьки вирушають з дітьми за новими враженнями на дачу, за місто, на море, а хтось залишиться вдома. Літо – це найсприятливіший час для спілкування дітей з природою. Тому батькам слід серйозно підготуватися до літнього періоду. Дітям цікаво активно пізнавати природу, а батькам необхідно допомогти малюкам зробити це пізнання корисним, безпечним та максимально продуктивним. Пропонуємо теми і завдання, які можна виконати під час відпочинку з дітьми.

· Спостерігаємо за живою і неживою природою, вчимося помічати прекрасне в природі (фотографії, малюнки, добирання віршованих рядків до зображення).

· Малюнки рослин, складання до них описових розповідей, добирання загадок.

· Малюнки літніх пейзажів, розповідей і віршів та інші творчі спільні роботи дітей та батьків.

· Візерунки на мокрому піску.

· Піскові фігури.

· Спостереження за мурахами й іншими комахами, а потім виготовлення спільно з дитиною книги з малюнками про їхнє життя.

· Спостереження на рибалці за рибами і водними мешканцями, на морі – за медузами, черепашками, морськими зірками, крабами тощо.

· Читання дітям оповідань про природу О. Лопатіної, М. Скребцової, Ліни Костенко та інших авторів (знайти описане в природі та відобразити зміст оповідання чи вірша в малюнках).

· Спостереження з дитиною за сільськогосподарською працею, участь у ній з дитиною, а результати відобразити в ліпленні, аплікації, конструюванні з паперу.

· Експерименти і дослідження влітку: спостереження за сузір’ями на нічному небі, вирощування овочів на дачі або квітів у квітнику, вимірюванні тіні дорослого й дитини, різноманітні досліди з водою, ґрунтом та піском, камінцями тощо.

· Створення рукописної книги про літній відпочинок.

Пам’ятайте: діти прагнуть до активної діяльності, важливо не дати цьому прагненню згаснути, сприяти його подальшому розвитку. Чим повніша і різноманітніша дитяча діяльність, тим успішніше розвиватиметься дитина.

«Сонце, повітря та вода - наші найкращі друзі!»

/Files/images/2019_2020/leto_2020/3.jpg /Files/images/2019_2020/leto_2020/4.jpg

/Files/images/2021_2022/5.jpg /Files/images/2021_2022/8.jpg

Літній період - найблагодатніший для фізичного розвитку дітей. Саме влітку такі природні фактори, як сонце, повітря та вода найефективніше впливають на організм людини, зміцнюють здоров'я та підвищують працездатність. Усі ці фактори використовуються як самостійні заходи загартування дитини.

Організація прогулянок влітку

Це час для розвитку інтересу до рухливих ігор та вправ, частіше вправляти в тих способах та видах основних рухів. Активна діяльність на прогулянці (ігри, фізкультурні комплекси, спортивні розваги, спостереження, трудова діяльність тощо) загартовує дітей, розвиває рухи, формує фізичні якості, підвищує життєвий тонус і сприяє всебічному розвитку. Тому в літній період варто забезпечити максимальну тривалість щоденного перебування дітей на свіжому повітрі.

/Files/images/2019_2020/leto_2020/7.jpg /Files/images/2019_2020/leto_2020/10.jpg

/Files/images/2021_2022/3.jpg /Files/images/2021_2022/6.jpg

Прогулянку здійснюють за будь-якої погоди за виключенням тих випадків, коли склалися небезпечні умови для її проведення. Літня прогулянка особливо важлива, тому що зі зменшенням навчального навантаження діти мають більше часу для самостійної діяльності. З'являється можливість пограти в улюблені ігри, використовуючи обладнання майданчиків, виносні іграшки та посібники, проявити свою ініціативу та творчі здібності.

Щоб зробити прогулянку цікавою та змістовною, вихователі ретельно планують її.

/Files/images/2019_2020/leto_2020/32.jpg /Files/images/2019_2020/leto_2020/31.jpg

/Files/images/2021_2022/1.jpg /Files/images/2021_2022/4.jpg

Прогулянки розширюють можливості індивідуальної роботи вихователя з дітьми. Малорухливих дітей варто активізувати, залучати до діяльності, яка сприяє розвитку інтересу до рухливих ігор та вправ, частіше вправляти в тих способах виконання рухів, і якими дитина володіє гірше. Активних і рухливих дітей слід переключати на діяльність, яка вимагає точності рухів, уваги та стриманості.

Профілактика дитячого травматизму

/Files/images/2019_2020/leto_2020/Без названия.jpg

Шановні батьки!

Здоров'я - це найважливіше, що є в житті людини. Закликаємо вас зміцнювати та берегти його.

З настанням літньої спекотної погоди населення поспішає до водоймищ, озер, річок. Як приємно відпочити біля води, позагоряти, поплавати, попірнати... Але чи знайомі вам правила поведінки біля водоймищ?

Вода є не тільки джерелом життя, здоров'я та задоволення, але й джерелом небезпеки для життя людини. Тому, знаходячись біля води, будь завжди максимально обережним. Пам'ятай, що на річці є течія, і дно річки може бути замуленим. Вода в озерах, ставках стояча, тобто більш забруднена, ніж у річках, і це може спричинити зараження при купанні. У морі на воді триматися легше, бо густина солоної води вища за густину прісної.
При організації відпочинку на воді дотримуйся наступних правил безпеки:

  • купання починай при температурі повітря +25 °С та температурі води +17-19 °С;
  • купайся тільки в спеціально відведених та обладнаних місцях;
  • якщо пляжу поблизу немає, вибирай чистий пологий берег, але попередньо з'ясуй, чи немає на дні корячок, гострих підводних каменів, коловоротів, ям тощо;
  • не купайся відразу після прийому їжі;
  • знаходься у воді не більше 10-15 хвилин, не доводь тіло до ознобу;
  • не плавай далеко від берега, не запливай за попереджувальні знаки;
  • не переривай купання частими виходами із води і не стій мокрим на вітрі;
  • потрапивши у сильну течію, не борись проти неї, а пливи за течією, наближаючись до берега;
  • не входь у воду занадто розігрітим: перепади температури можуть спричинити судоми;
  • при судомах не розгублюйся, намагайся утриматися на поверхні води і клич на допомогу;
  • потрапивши у вир, набери побільше повітря у легені, занурся у воду і сильним ривком у бік за течією виходь з виру і випливай на поверхню;
  • не лежи після купання на сонці, а відпочивай у затінку;
  • при виході із води розітри тіло долонями або рушником насухо і одягнись.

Загартувальні процедури

/Files/images/2019_2020/leto_2020/images (1).jpg

Загартування повітрям
  • повітряні ванни в приміщенні (діти мають їсти, гратися і спати в теплу погоду при відчинених вікнах);
  • повітряно-сонячні ванни (на прогулянках, які організовують кожного дня по два рази. Проводити прогулянки слід за будь-якої погоди. При загартуванні повітрям дуже важливо правильно одягати дитину - відповідно до сезону і погоди, щобзабезпечити їй вільну рухливість і необхідний тепловий комфорт. У теплі дні організовують ігри середньої рухливості, щобдіти не перегрівалися);
Загартування водою
  • обтирання (починати загартування водою можна з вологого обтирання (1-2 хвилини) спочатку з рук, шиї. Далі обтирати допояса, потім ноги. Температура води від +32ْС, +28ْС до +22ْС, +20ْС.
  • обливання (Загартуванню сприяє обливання стоп. Після прогулянки також можна обливати ноги дітей нагрітою на сонці водою з поліетиленових пляшок);
  • купання ( у гумових басейнах, встановлених на майданчиках);
Загартування сонцем
  • Дітям рекомендується короткотривале перебування на сонячній ділянці. Вкрай обережно сонячні ванни призначаються дітямвід 1 до 3 років.
  • Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5хвилин (далі додавати по 3-5 хвилин, поступово доводячи до години).
  • Загорати часто, але нетривало.
  • Кращий час для засмаги: у середній смузі - 9-13 і 16-18 годин; на півдні - 8-11 і 17-19 годин.
  • Приймати сонячні ванни найкраще ранком, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора,коли сонце хилиться до заходу.
  • Не рекомендується загоряти безпосередньо перед їжею і відразу після неї. Сонячні ванни можна приймати через 30-40хвилин після сніданку, а закінчувати не менш ніж за годину до чергового прийому їжі.
  • Абсолютним протипоказанням до проведення сонячних ванн є температура повітря +30 ْС.
  • Після сонячних ванн, а не до них, дітям призначають водні процедури.
Заняття з фізичної культури

Влітку, як і взимку заняття складається з трьох частин, але при його проведенні необхідно кожного разу враховувати стан погоди і в залежності від того збільшувати або зменшувати навантаження.

Влітку заняття з фізкультури мають відрізнятися динамічністю, швидкою зміною діяльності. Вихідні положення не повиннібути стабільними, раз і назавжди закріпленими за даними вправами, їх треба частіше змінювати.

Ранкова гімнастика
  • Влітку ранкову гімнастику обов'язково проводити на повітрі.
  • У теплу погоду діти мають виходили на гімнастику в трусиках і майках, по можливості, босоніж.
  • Структура ранкової гімнастики влітку залишається незмінною.
  • У залежності від погоди змінюється темп проведення вправ, а інколи вихідні положення.
Ігри

Спортивні (бадмінтон, городки, з елементами футболу, з елементами баскетболу).

/Files/images/2019_2020/leto_2020/8.jpg

Рухливі (ігри з ходьбою, бігом, рівновагою; з повзанням і лазінням; з киданням і ловлею предметів; зі стрибками; на орієнтування у просторі).

/Files/images/2019_2020/leto_2020/21.jpg /Files/images/2019_2020/leto_2020/22.jpg
/Files/images/2019_2020/leto_2020/23.jpg /Files/images/2019_2020/leto_2020/25.jpg
/Files/images/2019_2020/leto_2020/28.jpg /Files/images/2019_2020/leto_2020/30.jpg

Рухливі ігри на свіжому повітрі слід проводити щодня:

  • під час ранкового прийому - одна-дві гри малої та середньої рухливості;
  • на прогулянках у першу і другу половину дня - на кожну планується не менше трьох-чотирьох ігор різної рухливості при цьому першу гру розпочинають через 10-15 хвилин після початку прогулянки, коли діти дещоадаптуються до погодних умов, а останньою проводять малорухливу гру;
  • увечері (після 16.00) - одна-дві гри малої та середньої рухливості.

Під час літньої спеки ігри з бігом або стрибками доцільно організовувати у другій половині дня, у затишку.

/Files/images/2019_2020/leto_2020/1.jpg /Files/images/2019_2020/leto_2020/6.jpg

При поясненні гри не можна садити або ставити дітей обличчям до сонця. Сонце заважає дітям бачити вихователя, і вони погано сприймають пояснення і показ рухів у грі.

Рольові (згідно з вимогами програми, атрибути виносити на майданчик);

Народні (згідно з вимогами програми, атрибути виносити на майданчик).

Кiлькiсть переглядiв: 621

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.