МІНІ-МУЗЕЙ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ


З метою долучення дитини до світу мистецтва, розширення її культурного й національного світогляду, формування життєвої компетентності в нашому закладі освіти створено міні – музеї: «Хліб – всьому голова», «Ляльки – мотанки», «Музей дитячої книги», "Казковий світ В.О. Сухомлинського".

Міні-музеї – це осередки, які оформлені відповідно до певної теми і містять, окрім «музейних експонатів», дитячі роботи.

Важлива особливість міні-музеїв – це участь малюків у їх створенні. Діти разом з дорослими обговорюють тематику, приносять з дому різноманітні експонати, деякі виготовляють своїми руками.Дошкільнята знову і знову поринають у світ мистецтва, переглядаючи музейні експонати, повторно отримують позитивні враження. Вихователі проводять екскурсії для дошкільнят, а у Всесвітній день музеїв - 18 травня та в інші дні (за тематикою експозицій) діти старшого дошкільного віку виступають екскурсоводами.

Діти мають можливість брати вироби у руки, розглядати їх, обстежувати тактильно, а також переставляти на інше місце, створювати власну експозицію. У звичайному музеї дитина – лише пасивний спостерігач, а тут вона – співавтор

Зміст, оформлення і призначення міні-музеїв відповідають віку дітей.

Завдання міні – музеїв:

  • збагачення розвивального середовища груп;
  • формування в дітей уявлення про справжній музей;
  • розвиток творчого мислення;
  • поглиблення знань дітей про декоративно – прикладне мистецтво, народні ляльки; обереги рідного краю.
  • формування освіченої та розвиненої особистості та сприяння вихованню в неї патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу.

Міні – музеї є складовою системи навчально – виховної роботи в закладі дошкільної освіти.

В нашому дошкільному закладі діють такі музеї:

Міні-музей "Хліб - всьому голова"

У музеї зібрано багато, легенд, загаток, розповідей, казок, приказок про хліб. Експонати демонструють різновиди хліба. Демонстраційний матеріал розповідає увесь шлях " Від зернини, до хлібини на столі", про працю людей, традиції нашого народу пов'язані з хлібом.

/Files/images/metodist/mn-muzey/IMG-9753e143492bae89eca151b2dc44237a-V.jpg
Міні-музей "Лялька-мотанка"

Історія ляльки-мотанки захоплює своєю своєрідністю, своєю красою. В культурі українського народу виготовлення цієї дитячої забавки посідає значне місце. Вона стає на рівні з мистецтвом вишитих рушників, ткацтвом, мистецтвом кераміки та багатьма іншими українськими ремеслами. Крім цього вона сприяє розвитку дитини як особливості. Майстерно зроблена, пишно вдягнена лялька є цінним предметом домашнього майна, водночас виступаючи посередницею між старшим і молодшим поколінням, запорукою добробуту, щасливого родинного життя. Отже, народна іграшка дає дитині те, чого не може дати сучасна іграшка. Існуючи поряд, вони доповнюють одна одну.

Створення музею ляльки-мотанки в дитячому садку передбачає розширення та поглиблення знань дітей про народні іграшки, та залучення дітей про народні іграшки, та залучення дітей до створення різноманітних моделей ляльки.

Українська лялька-мотанка розвиває духовний світ пробуджує відчуття рідного та виховує любов до народних звичаїв і традицій, почуття гордості за свою Батьківщину, її історію.

/Files/images/metodist/mn-muzey/20180118_162548.jpg
Міні-музей дитячої книги

Дуже важливо привчати дітей до читання з раннього віку. Нехай для початку це буде тільки знайомство з книгою. Адже книга, незважаючи на велику кількість електронних освітніх ресурсів, все одно залишається цінним джерелом знань і супроводжує нас все життя.

Знайомство з книгою в нашому дошкільному навчальному закладі ми починаємо з першої молодшої групи: знайомим з книжкою, розглядаємо яскраві ілюстрації, розвиваємо інтерес до читання книжки.

/Files/images/metodist/mn-muzey/20180121_224312.jpg
/Files/images/metodist/mn-muzey/20180119_152634.jpg
Міні-музей "Казковий світ В.О. Сухомлинського"

Особливу увагу в духовному зростанні та розвитку мовлення В.О.Сухомлинський надав творам-мініатюрам: казкам, оповіданням, новелам, легендам. Його художні твори написані для дітей різного віку, в тому числі і дошкільного.

В своїй роботі з дітьми по ми використовуємо художнє надбання В.О.Сухомлинського - його казки та оповідання. Їх ми використовуємо як на занятті, так і в повсякденному житті, під час бесід, спостережень, самостійної художньої діяльності. Літературні твори В.О.Сухомлинського нібито опосередковано, непомітно зовні, але активно і ефективно виховують у дітей дошкільного віку найкращі людські почуття щиросердності і любові до всього прекрасного, формують перші навички людяності у взаєминах між особистостями. «Діти розуміють ідею лише тоді, коли вона втілена у яскравих образах. Казка – благородне і нічим не замінене джерело виховання любові до Вітчизни, рідної мови. Казка виховує любов до рідної землі вже тому, що вона - творіння народу»

/Files/images/metodist/mn-muzey/20180119_090026.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 3098

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.