Національно-патріотичне виховання дошкільників

30 червня 2021 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №673 "Про затвердження Державної цільової програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України"

/Files/images/patrotichne_vihovannya/1.jpg /Files/images/patrotichne_vihovannya/2.jpg
/Files/images/patrotichne_vihovannya/3.jpg /Files/images/patrotichne_vihovannya/4.jpg
/Files/images/patrotichne_vihovannya/5.jpg /Files/images/patrotichne_vihovannya/6.jpg

/Files/images/patrotichne_vihovannya/7.jpg

2022/2023 навчальний рік (дистанційна форма здобуття освіти)

28 червня - День Конституції України

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/den_konstituts/1.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/den_konstituts/2.jpg

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/den_konstituts/3.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/den_konstituts/4.jpg

Консультація "Дітям про Різдво"

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/kb_dtyam_pro_rzdvo/Дітям про Різдво 1.jpg

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/kb_dtyam_pro_rzdvo/Дітям про Різдво 2.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/kb_dtyam_pro_rzdvo/Дітям про Різдво 3.jpg

19 січня - свято Водохреща

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/013.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/014.jpg

14 січня - свято Святого Василя (Новий рік)

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/011.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/012.jpg

25 грудня та 07 січня - Різдво Христове

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/6.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/7.jpg

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/8.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/9.jpg

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/010.jpg

19 грудня - Свято Святого Миколая

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/1.jpg

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/2.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/3.jpg

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/4.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/pro_zimov_svyata/5.jpg

9 листопада - день української писемності та мови

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/19_faktv_pro_ukr_movu/1.jpg

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/19_faktv_pro_ukr_movu/2.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/19_faktv_pro_ukr_movu/3.jpg

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/19_faktv_pro_ukr_movu/4.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/19_faktv_pro_ukr_movu/5.jpg

Цікаві факти про українських козаків

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/1.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/2.jpg

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/3.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/4.jpg

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/5.jpg /Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/patr_vih_kozaki/6.jpg

Акція "Героям сучсності", присвячена Дню захисників і захисниць України. Номінація для ЗДО - "Долоньки побажань нашим захисникім"

/Files/images/2022_2023_navchalniy_rk/grupa_10/гр. 10 Долоньки побажань.jpg

ГЕРОЯМ СУЧАСНОСТІ, НАШИМ ЗАХИСНИКАМ ТА ЗАХИСНИЦЯМ ВІД ВИХОВАНЦІВ ЗДО 307! БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ!

2021/2022 навчальний рік

Дистанційна робота під час воєнного стану

Дидактична гра "КИМ ПИШАЄТЬЯ УКРАЇНА?"

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/1.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/2.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/11.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/8.jpg


/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/15.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/4.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/5.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/23.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/19.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/14.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/6.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/9.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/3.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/16.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/7.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/21.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/20.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/22.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/12.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/10.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/13.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/18.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/dg_kim_pishatsya_ukrana/17.jpg

Дітям про свято день Конституції

/Files/images/2021_2022/lto_2022/den_konstituts/1.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/den_konstituts/2.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/den_konstituts/3.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/den_konstituts/4.jpg

Державна символіка України

/Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/7.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/8.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/9.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/010.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/6.jpg

/Files/images/2021_2022/poradi_dlya_dtey_vonniy_stan/гр.5 Україна переможе.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/гр. 5 ПРАПОР.jpg

/Files/images/2021_2022/poradi_dlya_dtey_vonniy_stan/11.05, гр5. Любимо Україну.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/гр. 7 День Конституції.jpg

День вишиванки

/Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/011.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/2.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/1.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/3.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/4.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/5.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/patrotichne_vihovannya/19.05, гр.5 День вишиванки.jpg

Цікаві факти про Україну

/Files/images/2021_2022/lto_2022/fakti_pro_ukranu/1.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/fakti_pro_ukranu/2.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/fakti_pro_ukranu/3.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/fakti_pro_ukranu/4.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/fakti_pro_ukranu/5.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/fakti_pro_ukranu/6.jpg

/Files/images/2021_2022/lto_2022/fakti_pro_ukranu/7.jpg /Files/images/2021_2022/lto_2022/fakti_pro_ukranu/8.jpg

День соборності України

/Files/images/2021_2022/grupa_6/den_sobornost_2201/01.jpg /Files/images/2021_2022/grupa_6/den_sobornost_2201/4.jpg

/Files/images/2021_2022/grupa_6/den_sobornost_2201/3.jpg /Files/images/2021_2022/grupa_6/den_sobornost_2201/6.jpg

Конкурс читців до дня української писемності і мови

/Files/images/2021_2022/konk_chittsv/39.jpg /Files/images/2021_2022/konk_chittsv/1.jpg

/Files/images/2021_2022/konk_chittsv/36.jpg /Files/images/2021_2022/konk_chittsv/2.jpg

/Files/images/2021_2022/konk_chittsv/3.jpg /Files/images/2021_2022/konk_chittsv/31.jpg

/Files/images/2021_2022/konk_chittsv/8.jpg /Files/images/2021_2022/konk_chittsv/6.jpg

День українського козацтва

/Files/images/2021_2022/День укр. козацтва.jpg

/Files/images/2021_2022/grupa_7/den_kozatstva/1.jpg /Files/images/2021_2022/grupa_9/kozaki/4.jpg

/Files/images/2021_2022/grupa_9/kozaki/2.jpg /Files/images/2021_2022/grupa_7/den_kozatstva/2.jpg

Спортивне свято "Посвята в козачата"

/Files/images/2021_2022/grupa_7/zmagannya_kozachata/20.jpg /Files/images/2021_2022/grupa_7/zmagannya_kozachata/22.jpg

/Files/images/2021_2022/grupa_7/zmagannya_kozachata/24.jpg /Files/images/2021_2022/grupa_7/zmagannya_kozachata/25.jpg

/Files/images/2021_2022/grupa_7/zmagannya_kozachata/27.jpg /Files/images/2021_2022/grupa_7/zmagannya_kozachata/23.jpg

Консультація "Як знайомити дошкільників з рідним містом"

Тематичні блоки роботи з дітьми по ознайомленню з рідним містом:

1. Історія міста. Назва. Чому тут виникло поселення людей?

2. Найбільша площа. Моя вулиця. На якій вулиці розташований мій дитячий садок? Вулиці нашого міста.

3. Визначні місця нашого міста. Пам’ятники, будівлі, музеї, місця для відпочинку.

4. Праця дорослих. Підприємства нашого міста. Чим прославлене місто.

5. Герб міста. Які символи на ньому зображені. Як вони пов’язані з історією та працею людей?

6. Видатні люди рідного міста, району. Чиїми іменами названі вулиці? Чому? Які люди прославили наш край?

7. Природа рідного міста. Які дерева, квіти прикрашають вулиці міста. Яких рослин найбільше? Які корисні копалини є в нашому краї.

8. Культура рідного міста. Які є музеї? Які поблизу є навчальні заклади?

9. Культура поведінки в рідному місті. Як поводити себе на вулиці, в транспорті, музеї, театрі, на прогулянці, на загальноміських та районних святах.

10. Відпочинок у нашому місті. Де люблять відпочивати жителі рідного міста, району. Які є традиції, свята. День міста.

11. Захисники нашого міста. Хто слідкує за спокоєм, добробутом людей у місті. Хто допомагає людям в надзвичайних ситуаціях. Хто такі ветерани. Як в нашому місті святкують День Перемоги.

Тематичні блоки можуть інтегруватися з будь-яким етапом пізнання дитиною рідного міста, збагачуючи життєвий досвід дитини.

Важливим напрямком роботи по вихованню любові до Батьківщини є формування у дітей уявлень про людей рідної країни, міста. Перш за все необхідно згадати тих людей, які прославили нашу країну - художників, композиторів, письменників, винахідників, вчених, мандрівників, філософів, лікарів (вибір залежить від вихователя). Необхідно на конкретних прикладах, через конкретних людей познайомити дітей з „характером” українського народу (творчі здібності, вмілість, пісенність, гостинність, доброзичливість, чутливість, вміння захищати свою Батьківщину).

У народі кажуть: добрий приклад — кращий за сто слів. Втілюючи цей мудрий педагогічний прийом у життя, педагогам необхідно запрошувати до дитсадка відомих людей, фахівців, чиї справи гідні наслідування та популяризації і можуть стати прикладом для малят. Діти бачать, що звичайні люди, які їх оточують, пишуть гарні вірші, випікають смачні хліби, керують складними машинами та механізмами, виборюють нагороди у спортивних змаганнях тощо. Тож і наші малюки, коли виростуть, стануть особистостями. Цікавими і повчальними є заняття, спрямовані на прищеплення шанобливого ставлення до різних професій та власне праці, зокрема екскурсії на сільськогосподарське виробництво. Малюки, спостерігаючи, як вирощується хліб, і переконуються, як багато терпіння, енергії та вміння докладають люди, аби на столі з'явилися смачні булочки. Наочними та вельми цікавими для дітей є заняття з теми "Праця твоїх батьків". На них ведеться щира й цікава розмова про батьківську роботу, яка дуже корисна для суспільства. Провідною у цих бесідах є думка про працьовитість українців як їхня національна риса.

/Files/images/2019_2020/konsultats/УКР.jpg

Патріотизм (грец. patris — батьківщина) — це любов до Батьківщини, відданість їй і своєму народу.

Особистісні якості та риси характеру, притаманні свідомому громадянину й патріоту:
  • повага до батьків, свого ро­доводу, традицій та історії рідного народу;
  • пра­цьовитість;
  • висока художньо-естетична культура;
  • патріотична самосвідомість та громадянська від­повідальність, готовність працювати для розквіту Батьківщини, захищати її;
  • повага до Конституції, законів Української держави;
  • досконале знання державної мови.
Завдання патріотичного виховання:
  • Формування любові до рідного краю (причетності до рідного дому, сім'ї, дитячого садка, міста)
  • Почуття власної гідності як представників свого народу
  • Виховання любові,поваги до своїх національних особливостей
  • Формування духовно-моральних взаємин
  • Формування любові до культурного спадку свого народу
  • Толерантне ставлення допредставників інших національностей, до ровесників,батьків, сусідів, інших людей.

/Files/images/2019_2020/konsultats/ГЕРБ.jpg

Патріотичне виховання ґрунтується на фундаменталь­них принципах.

Принцип природовідповідності виховання означає врахування багатогранної і цілісної природи людини, вікових та індивідуальних особливостей дітей, їх анатомічних, фізіологічних, психологічних, національних і регіональних особливостей.

Принцип культуровідповідності, який передбачає виховання як культуротворчий процес, спрямований на формування базової культури особистості, базуючись на набутому морально-етичному досвіді людства.

Принцип етнізації виховного процесу означає наповнення виховання національним змістом, спрямованим на формування самосвідомості громадянина.

Принцип гуманізму означає сприйняття особистості вихованця як вищої соціальної цінності, визнання. Його права на свободу, розвиток здібностей і виявлення індивідуальності, створення умов для формування кращих якостей та здібностей дитини, джерел її життєвих сил (в центрі уваги перебуває дитина з її потребами, запитами, можливостями і здібностями); повага до особистості дитини, розуміння її запитів, інтересів, гідності, довір'я до неї; виховання гуманної особистості, щирої, людяної, доброзичливої, милосердної.

Принцип демократизму передбачає, що учасники овітнього процесу виступають рівноправними партнерами у процесі спілкування, беруть до уваги точку зору один одного, визнають право на її відмінність від власної, узгоджують свої позиції.

Принцип інтегративності передбачає єдність педагогічних вимог школи, сім'ї і громадськості. Організація родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу і забезпечення педагогічного всеобучення батьків. Здійснення гуманних, стійких і єдиних вимог до дітей з боку різних соціальних інститутів, посилення педагогічного впливу на них, підвищення спільними зусиллями ефективності освітнього процесу.

Принцип безперервності виховання означає забезпечення цілісності і наступності у вихованні, перетворення його у процес, що триває впродовж усього життя людини. Нероздільність навчання і виховання, що полягає в їх органічному поєднанні, підпорядкуванні змісту навчання і виховання формування цілісної та всебічно розвиненої особистості.

Основні напрями патріотичного виховання. Методи і форми роботи з патріотичного виховання

  • Екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам'яток, визначних місць
  • Розповіді вихователя
  • Бесіди з цікавими людьми
  • Екскурсії
  • Спостереження
  • Дидактичні, сюжетно-рольові ігри
  • Заняття з циклу «Історичні цікавинки»
  • Розгляд ілюстративних матеріалів
  • Читання та інсценування творів художньої літератури
  • Слухання народної, класичної, сучасної музики
  • Розглядання творів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва
  • Розв'язування проблемних ситуацій
  • Запрошення членів родин у дитячий садок
  • Спільні з родинами виховні заходи
  • Виставки, конкурси
  • Свята, розваги
Напрямки роботи з батьками з питань патріотичного виховання :

ознайомлення батьків з роботою закладу дошкільної освіти з питань патріотичного виховання; залучення батьків до співпраці та стимулювання їхньої активної участі в ній; організація різноманітних заходів за участю батьків; ознайомлення батьків з результатами навчання і розвитку дітей (відкриті перегляди, тематичні тижні, інформація в куточках батьків).

"БЕЗ БУДЬ-КОГО З НАС БАТЬКІВЩИНА МОЖЕ ОБІЙТИСЯ, АЛЕ БУДЬ-ХТО З НАС БЕЗ БАТЬКІВЩИНИ – НІЩО." ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ

Одним із найсуттєвіших показників моральності людини є патріотизм.

Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, а за необхідності — віддати життя за її свободу і незалежність, людина не може бути громадянином. Як синтетична якість, патріотизм охоплює емоційно-моральне, дієве ставлення до себе та інших людей, до рідної землі, своєї нації, матеріальних і духовних надбань суспільства.

Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі донайближчого оточення (сім'ї, батьківського дому, рідного міста, села), яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним, нерозривно пов'язаним з ними. Важливе значення для виховання патріотичних почуттів у дошкільників має приклад дорослих, оскільки вони значно раніше переймають певне емоційно-позитивне ставлення, ніж починають засвоювати знання.

Патріотизм як моральна якість має інтегральний зміст. З огляду на це в педагогічній роботі поєднано ознайомлення дітей з явищами суспільного життя, народознавство, засоби мистецтва, практична діяльність дітей (праця, спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята.

Основними напрямами патріотичного виховання є:

— формування уявлень про сім'ю, родину, рід і родовід;
— краєзнавство;
— ознайомлення з явищами суспільного життя;
— формування знань про історію держави, державні символи;
— ознайомлення з традиціями і культурою свого народу;
— формування знань про людство.

/Files/images/2019_2020/konsultats/images.jpg

Для патріотичного виховання важливо правильно визначити віковий етап, на якому стає можливим активне формування у дітей патріотичних почуттів. Найсприятливішим для початку систематичного патріотичного виховання є середній дошкільний вік, коли особливо активізується інтерес дитини до соціального світу, суспільних явищ.

Цілеспрямоване патріотичне виховання повинно поєднувати любов до найближчих людей з формуванням такого ж ставлення і до певних феноменів суспільного буття. З цією метою факти життя країни, з якими ознайомлюють дошкільнят, ілюструють прикладами з діяльності близьких їм дорослих, батьків залучають до оцінки суспільних явищ, спільної участі з дітьми у громадських справах.

Однак лише ознайомлення із суспільним життям не вирішує завдань патріотичного виховання. Це засвідчив досвід роботи дошкільних закладів у 20—30-ті роки XX ст. Водночас не можна ігнорувати значущості ознайомлення дітей з історією і сучасністю рідної країни, іншими суспільними явищами.

Концепція дошкільного виховання в Україні (1993), сповідуючи історичний підхід до патріотичного виховання дітей дошкільного віку, актуалізує його народознавчі, українознавчі та краєзнавчі напрями. На це орієнтують і різноманітні програми дошкільного виховання.

Базовий компонент дошкільної освіти в Україні орієнтує на опанування знань про нашу державу, виховання поваги до державних символів. Старші дошкільники мають знати прапор, гімн, герб України, назву її столиці, інших великих міст, значущі географічні назви (Крим, Карпатські гори, Дніпро), пам'ятні місця (Тарасова гора у Каневі, Хортиця, заповідник Асканія-Нова тощо). Цій меті підпорядковані заняття «Ми живемо в Україні, ми дуже любимо її», «Пам'ятні місця України», «Рідне місто (село)», «Вулиці нашого міста (села)», «Наш герб» та ін.

Діти мають поступово усвідомлювати, що моральний аспект патріотизму полягає і в розвитку національної економіки (це нові робочі місця, заробітна плата працівникам, доходи бюджету, раціональне використання яких робить життя у рідній країні достойним), і в підтримці національного виробника, і в економічній, господарській порядності власників підприємств, і в розвитку меценатства тощо. Щодо цього педагог може використати приклади з історії і з сучасного життя країни. Доцільним у патріотичному вихованні дітей дошкільного віку є використання творів художньої літератури, в яких ідеться про історію і сьогодення України, життя дітей і дорослих.

До ефективних методів і форм організації патріотичного виховання належать: екскурсії вулицями рідного міста, до історичних пам'яток, визначних місць; розповіді вихователя; бесіди з цікавими людьми; узагальнюючі бесіди; розгляд ілюстративних матеріалів; читання та інсценування творів художньої літератури; запрошення членів родин у дитячий садок; спільні з родинами виховні заходи (День сім'ї, свято бабусь тощо); зустрічі з батьками за межами закладу дошкільної освіти, за місцем роботи та ін.

Важливим напрямом патріотичного виховання є прилучення до народознавства —вивчення культури, побуту, звичаїв рідного народу. Дошкільників ознайомлюють з культурними і матеріальними цінностями родини і народу, пояснюють зв'язок людини з минулими і майбутніми поколіннями, виховують розуміння смислу життя, інтерес до родинних і народних традицій.

Значну роль у вихованні дітей відіграють народні традиції — досвід, звичаї, погляди, смаки, норми поведінки, що склалися історично і передаються з покоління в покоління (шанувати старших, піклуватися про дітей, відзначати пам'ятні дати тощо). З традиціями тісно пов'язані народні звичаї — усталені правила поведінки; те, що стало звичним, визнаним, необхідним; форма виявлення народної традиції (як вітатися, як ходити в гості та ін.).

Прилучаючись до народознавства, діти поступово утверджуватимуться у думці, що кожен народ, у тому числі й український, має звичаї, які є спільними для всіх людей. Пізнаючи традиції, народну мудрість, народну творчість (пісні, казки, прислів'я, приказки, ігри, загадки тощо), розширюючи уявлення про народні промисли (вишивка, петриківський розпис, яворівська іграшка), вони поступово отримують більш-менш цілісне уявлення про втілену в художній і предметній творчості своєрідність українського народу. Водночас у дітей розширюються знання про характерні для рідного краю професії людей, про конкретних їх представників. При цьому вихователь повинен не стільки піклуватися про збагачення знань, скільки про їх творче засвоєння, розвиток почуттів дітей. У дошкільному віці вони залюбки беруть участь у народних святах і обрядах, пізнаючи їх зміст, розвиваючи художні здібності, навички колективної взаємодії.

Сучасні концепції національного виховання наголошують на важливості національної спрямованості освіти, її органічної єдності з національною історією і традиціями, на збереженні і збагаченні культури українського народу.

У Концепції дошкільного виховання в Україні зазначено, що провідними засадами діяльності сучасного національного дошкільного закладу мають бути національна психологія, культура та історія, а також загальнолюдські духовні надбання.

Важливим завданням педагогічної науки і практики є забезпечення етнізації — природного входження дітей у духовний світ свого народу, нації як елементу загальнолюдської культури, позбавленого національної обмеженості та егоїзму. Моральна спрямованість цієї роботи вимагає єдності національного і загальнолюдського у формуванні національної самосвідомості, інтернаціональних почуттів дошкільників. Національне самовизначення особистості (віднесення себе до певної нації, відданість їй, любов та інтерес до всього національного) за такої умови не перероджується в національний егоїзм і негативне ставлення до інших націй, адже людина, яка має високу національну свідомість, поважатиме й інший народ.

Кiлькiсть переглядiв: 613

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.